3.7.2017

Sydän

Olen tämän kevään tilannut itselleni Suuri Käsityö lehteä ja joka kuukausi uuden lehden saapuessa, olen merkinnyt kivat ohjeet talteen. Nyt vihdoinkin mulla oli aikaa ja kangas toteuttaa yksi ideoistani. Tein kahta kaavaa yhdistämällä mekon itselleni. Vaatekaappini kaipaisi lisää mekkoja, joten halusin ehdottomasti hyödyntää tätä topin kaavaa.
Kaavat vuoden 2017 Suuri Käsityölehden numeroista 3 (mekon helma) ja 5 (toppi). Jouduin kyllä lyhentämään reilusti ja lisäksi kaventamaan jonkin verran molempia kaavoja, vaikka mielestäni hyvin mittasinkin. 
Tällä samalla topin kaavalla aion tehdä vielä ainakin paidan ja ehkä myös toisen, mustan trikoisen mekon. 
Kokeilin myös ensimmäistä kertaa kaksoisneulalla ompelua, koska tajusin, että mun ompelukoneeseenhan sellaisen saa! Nyt aukesi kyllä aivan uusi ulottuvuus joustavien kankaiden ompeluun!
Kangasvalinnastani olen vieläkin hieman epävarma, kun en ole tottunut näin tiheään kuvioituja kuoseja käyttämään. Katsotaan, josko tähän silmä tottuisi. Sydän-college Eurokankaan palalaarista ja tätä jäikin vielä aika runsas pala.

- Anni -
---------------------------------------------------
I sewed this pretty dress for myself.

2 kommenttia:

  1. Iik, mahtava! <3 Itse en ole muuten hirveästi digannut tänhetkisestä cold shoulder -trendistä, mutta tässä muodossaan on oikein söpö ja toimiva, voisin kuvitella itsekin tekeväni :)

    Oletko muuten tykännyt tästä uudistuneesta Suuresta Käsityöstä? Itse en ole saanut vielä aikaiseksi ostaa, mutta mitä nyt olen facen ompeluryhmissä nähnyt niin tosi herkullisen näköisiä juttuja, ja plussakokoisena tietty arvostan myös tätä uutta laajempaa kokoskaalaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :)
      Mäkin lämpenin tälle olkapää-jutulle tosi hitaasti, mutta tää ohje jotenkin houkutteli kokeilemaan. Ja oli aika simppeli myös tehdä! :) tätä kuosia edelleen vähän mietiskelen.
      Oon kyllä tykännyt suuri käsityölehdestä, tässä kevään aikana on ollut paljon kivoja perusvaatteita ja kun kaavat on tosiaan myös vähän isommille, niin on kyllä mua ainakin inspiroinut. :) aion kyllä ainakin jonkin aikaa vielä jatkaa tilaamista.

      Poista

Ilahdutathan kommentillasi!